Canon LEGRIA HF S10 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon LEGRIA HF S10 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

marcel demofilm 19-11-2009

nu 20 dagen in gebruik,
super lens
super zoom
geheugen makkelijk uit te breiden
wel zwaar voor je pc in full hd modus,
grote licht opbrengst.
ook handig de 2 instelbare toetsen
geluid is vele malen beter dan de voorganger.

nadeel ,de accu's orgineel zijn erg duur.ca 120 euro.

RutgersCanon 07-10-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF S10 zwart

Na weer een lange zoektocht naar welk apparaat het deze keer zou worden, mede door Kieskeurig deze camera gekozen. Nu een maand in bezit en helemaal tevreden.

Gekocht bij FotoBooms te Amsterdam, die na mijn Nikon D90 nu ook deze cam aan mij kon slijten (toch weer de beste prijs en gewoon aan de balie op te halen). Goede winkel, maar dat terzijde.

De camera bevalt erg goed. De kwaliteit is geweldig. Op het display ziet het er goed uit, maar de eerste keer dat ik hem op mijn Plasma aansloot (met inderdaad een extra kabeltje van 20,- maar de kleine ingang houdt de camera kleiner) stonden we echt versteld. Wat een scherpte.

Vooral met daglicht natuurlijk, maar voor een camera als deze, en na vergelijking met vele andere ook voorlopers, doet hij het binnen, savonds en in schemer ook goed.

Meegeleverde software haal ik maar weer van de computer af, want daar wordt je niet echt vrolijk van. Sony Vegas Pro daarintegen wel. Perfect programma om de zware bestanden mee te editten. En een computer die dit aankan is wel aan te raden. Een voordeel van de HD camera's is de scherpte, een 'nadeel' is wat ze van de computer eisen aan snelheid.

Camera is overigens voor Canon fotocamera (in mijn geval Ixus) bezitters een verademing. Precies hetzelfde menu, dus zonder gebruiksaanwijzing kan je gelijk aan de slag.

Ingebouwde lamp, die de eerste keer dat hij naar buitenkomt trouwens wel laat schrikken, want wat zit die goed verstopt, doet zijn werk ook erg goed. Wel wat vel voor diegene die gefilmd worden, maar beter dan dat groene beeld van Nightview.

Heb er gelijk een UV-filter opgeschroefd wat denk ik wel aan te raden is, gezien het bewegende kapje voor de lens, en de lens die vrij diep zit. Vlekken zijn er dan ook moeilijk af te poetsen. Een Uv filter beschermd dan perfect!

Het geluid normliter is prima, hoe hij zich gedraagt bij feesten, luide muziek binnen, weet ik nog niet. Je kan wel de mate/sterkte dat hij het geluid opneemt instellen dus daar zal wel een voordeel uit te halen zijn.

Kortom, een top apparaat. Blij met deze keuze!

Ik zeg, kopen kopen kopen :-)

Ries_ned 19-05-2009
Geschreven voor: Canon LEGRIA HF S10 zwart

Vorige week de camera via internet bestelt en alles netjes afgeleverd.
Bij de camera zat ook nog software van canon om videoclips en fotos te importeren en te bewerken.
De kwaliteit van het beeld is verbluffend mooi, je kan zelfs met 25Mbps filmen, maar dan moet je niet te snelle bewegingen maken met je cam, 17Mbps is ook heel goed, ik zie geen verschil.
De interne mic is wel windgevoelig, zelfs als je hem via het menu dempt.
De cam heeft 32Mb intern geheugen, dat is meer dan genoeg, en je kan evt nog uitbreiden met 16 of 32 MB SDHC.
Het videobewerkingspakket van canon is wat beperkt, ik gebruik hiervoor pinnacle studio ultimate.
Een raar fenomeen is dat pinnacle mijn cam niet herkend om files te importeren terwijl mijn windows vista pc hem wel ziet als drive.
dus dan moet je toch weer gebruik maken van canon software om de files van je cam naar je pc te importeren.
Ik ben er nog niet achter wat hier de oorzaak van is...
Al met al een mooie en lichte camera met een ongelooflijke beeldkwaliteit!!!
Ga hem deze weken nog eens aan de tand voelen...